Advertlets

Sunday, May 12, 2013

Masuk Bakul Angkat Sendiri...sampai patah handle bakul aku.

Semalam ada pisang terlebih masak. Jadi saya kopek kulitnya, mesinkan dan letak tepung dan sedikit gula (pisang tu manis sangat jd letak gula buat syarat je. Mula-mula niat dihati nak buat cekodok pisang je tapi tetiba teringat hubby tak suka saya masak benda goreng-goreng sebab not good for health katanya. Jadi tetiba tangan saya secara otomatic ambil baking powder,telur , esen vanilla dan margerine (yaa..tiada susu...) dah la mixer ntah kemana aku simpankan, jumpa tangan dia je. Jadi aku pun gunalah hand blender yang aku gunakan untuk hancurkan pisang tadi.... Tetiba, taraaaa... masauk ke dalam acuan..bakar.. dah siap kejap hilang. Walaupun kek aku tak sehebat mama ( Rokiah Jaafar) atau adik ( Farhana Johari ) atau pun bakers yang terel buat kek kat luar sana buat .. tapi rasanya...astaga punyalah sedap (yaaa... saya telah masuk kedalam sebuah bakul dan angkat sendiri... hasilnya bakul tu bocor)

Harini Damia bising nak kek yang sama lagi.Hubby tanya kek semalam ada lagi tak? Masaalahnyee....mummy tak ingat berapa bijik pisang, berapa banyak telur dan sukatan utk yg lain2 tu... MUMMY TAK ADA RESIPI...dan mummy tak de pisang....dan pagi tadi bakul angkat kain saya telah patah handle nya (ni cerita betul). Adakah ini akibat 'Masuk bakul angkat sendiri?'

No comments:

Post a Comment