Advertlets

Saturday, March 26, 2011

Kereta Disimbah Cat Merah? Oh Noooo..... Kesian mama saya!!!

Harini, pagi-pagi lagi my sis Anne dah sms bagi tau kereta mama kena simbah cat merah. Kereta mama je tau, kereta Hafidz dan kereta SAGA lama yg di park kat luar rumah tak kena cat pulak.Kesian my brother Hafidz, kereta baru dia terkena percikan cat tu.  Menurut polis & jiran keliling kami, dari cara simbahan itu menunjukkan yang para penyimbah cat telah tersalah rumah!(????)

Ceritanya begini, pagi tadi Papa nak keluar beli sarapan dan surat khabar. Dia pun buka lah mangga pintu pagar (ni tak perasan lagi ni). Lepas dia pusing je kebelakang dia pelik (kan pagi2 blur) apasal ada sirap atas kereta. Pastu pi dekat sikit rupa dia dah macam darah,tapi bau cat. So Papa pun masuk kedalam rumah bagi tau Mama saya yang kereta Mama kena cat merah. Pastu bagi tau Hafidz, Hafidz pun telefon pak mertua dia (Ketua Balai Polis Mantin), dia suruh datang balai dulu buat police report. Pastu ada la polis datang ambil gambar nak buat report. Tapi CSI team tak sampai2 lagi.






















Pelik...mmg pelik...Mama saya pun kata pelik...kami semua memang tak pernah berhutang dengan A.L.O.N.G. Hutang dengan bank adalah... Nak lagi pelik, ada seorang jiran setaman (duduk lorong belakang) mempunyai kereta yang sama jenis, sama warna, dan nombor kereta yang sama, kecuali kereta Mama saya start dari NBN tetapi kereta orang tu NB* (huruf apakah sebelum N...haaa...itu lah dia). Kereta itu dipunyai oleh seorang lelaki Melayu, dan pagi tadi semasa pihak Polis dan jiran tetangga beramai-ramai kat depan rumah kami, dan ketika kereta yang lalu lalang slow down nak tengok tak kurang juga yang berhenti bertanya, kereta NB* itu memecut laju. Menurut firasat saya, para penyimbah cat tersilap simbah ke rumah dan kereta yang salah.... MORON!!!

Moral of the story: jangan lah kamu berhutang dengan ALONG, kerana kamu akan menyusahkan jiran tetangga kamu. Tak pasal-pasal kereta Mama saya yang kena. Kamu memang kurang bijak, mempunyai sifat terkeji dan saya ingin panggil kamu KHINZIR!!!

No comments:

Post a Comment